Kalendarz SECURITY

Listopad 2017
P W Ś C Pt S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Partnerzy portalu

slide2 slide3 slide4

Login Form

Redaktor naczelny

piotr blaszczecPiotr Błaszczeć- specjalista ds. bezpieczeństwa IT, audytor systemów IT, Lead auditor ISO 27001, 20000, 22301 jednostki certyfikacyjnej CIs CERT i Quality Austria, biegły sądowy z zakresu przestępst przy użyciu sieci komputerowych, Administrator Bezpieczeństwa informacji w kilku podmiotach sektora prywatnego i publicznego, członek ISACA, ISSA, IIC, IIS, SABI.
e-mail:
www.blaszczec.pl

podsluch telefonuZ informacji posiadanych przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich wynika, iż w ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania informacji o klientach za pośrednictwem kanału telefonicznego.

Często oszuści podszywając się pod rzekomego pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W celu uwiarygodnienia nawiązania relacji z klientem przestępcy mogą wskazać potrzebą podniesienia bezpieczeństwa klientów w relacjach z bankiem.

Celem ich jest pozyskanie informacji o loginie i haśle do bankowości internetowej. W toku rozmowy oszust prosi o podanie kodu SMS. Posiadając te informacje przestępca może zmienić numer telefonu służący do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy.

W konsekwencji oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach bez wiedzy klienta.

Jak się bronić przed tego typu zagrożeniem:

  • bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Nnigdy nie ujawniaj informacji o kartach płatniczych, o dostępie do bankowości internetowej lub mobilnej, o które jesteś proszona/proszony w wiadomościach przez telefon. Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości.
  • jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu bank. Do nawiązania kontaktu z bankiem wykorzystuj tylko te numery telefonu lub adresy e‐mail, które bank wskazał przy zawieraniu umowy rachunku bankowego;
  • w każdej nietypowej sytuacji, budzącej wątpliwości możecie Państwo skontaktować się ze swoim bankiem;

Te i inne zasady bezpiecznego korzystania komunikacji telefonicznej z bankiem dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich – www.zbp.pl ‐> Dla Klientów ‐> Bezpieczny Bank ‐> bankowość telefoniczna http://zbp.pl/dla‐konsumentow/bezpieczny‐bank/bankowosc‐telefoniczna.

[źródło: Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związek Banków Polskich]