Kalendarz SECURITY

Sierpień 2019
P W Ś C Pt S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Partnerzy portalu

slide2 slide3 slide4

Login Form

Redaktor naczelny

piotr blaszczecPiotr Błaszczeć- specjalista ds. bezpieczeństwa IT, audytor systemów IT, Lead auditor ISO 27001, 20000, 22301 jednostki certyfikacyjnej CIs CERT i Quality Austria, biegły sądowy z zakresu przestępst przy użyciu sieci komputerowych, Administrator Bezpieczeństwa informacji w kilku podmiotach sektora prywatnego i publicznego, członek ISACA, ISSA, IIC, IIS, SABI.
e-mail:
www.blaszczec.pl

podsluch telefonuMicrosoft alarmuje, że coraz większym problemem są oszustwa polegające na tym, że przestępcy dzwonią do użytkowników i przedstawiają się jako pracownicy pomocy technicznej Microsoftu. Z raportu firmy dowiadujemy się, że z taką sytuacją miało do czynienia około 68% użytkowników. W 10% przypadków ludzie ci stracili pieniądze.

Oszuści używają powszechnie dostępnych informacji, za pomocą których się uwiarygadniają i starają się przekonać potencjalne ofiary, iż wystąpił problem z ich komputerem. W ten sposób albo nakłaniają je do zapłacenia za naprawę nieistniejących problemów albo - gdy uda im się namówić ofiarę, by zainstalowała wskazane przez nich oprogramowanie - kradną dane osobowe.

Ulubionym celem oszustów są osoby starsze, które są przez przestępców kierowane na fałszywe strony dla swojej grupy wiekowej.

Wiemy, że konsumenci stracili na rzecz oszustów setki milionów dolarów. Bardzo ciężko ocenić tę kwotę, gdyż ofiary często są tak zawstydzone lub przestraszone, iż nie informują o problemie. Wiele z nich może być nieświadomych, że kontaktowali się z nimi oszuści - mówi Courtney Gregoire z Microsoftu.

[źródło: www.kopalniawiedzy.pl - Mariusz Błoński]

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież